Jak wygląda badanie typu Tajemniczy Klient?
Badanie ma trzy zasadnicze fazy: przygotowanie - realizacja - raportowanie.
1.Przygotowanie do badania.
Pierwsza faza obejmuje ustalenie celów, które chce osiągnąć zlecający badanie.
Kolejnym elementem jest przygotowanie a następnie weryfikacja narzędzia badawczego pozwalającego na uzyskanie istotnych informacji. Etap przygotowania obejmuje rekrutację i szkolenie audytorów. W tej fazie ustala się także czas trwania badania.
2. Realizacja badania.
Audytorzy przeprowadzają właściwe badanie zwracając uwagę na elementy określone w fazie przygotowawczej. Typowe elementy, które bada "tajemniczy klient" to: traktowanie kupującego przez personel, sposób komunikacji obsługujących z klientem a także przestrzeganie założonych standardów firmy.
3. Raportowanie badania.
Na podstawie przeprowadzonych badań audytorzy wypełniają kwestionariusze, będące częścią narzędzia badawczego. Ostateczny raport jest zestawieniem danych zawartych w poszczególnych kwestionariuszach. Przeprowadza się zarówno analizę danych ilościowych (wartości procentowe dotyczące badanych sfer) jak i jakościowych (osobiste odczucia i sugestie audytorów). Wnioski obejmują ukazanie mocnych i słabych stron obsługi.
Pełna oferta na sales-force.pl
Zapraszamy do kontaktu